Στο σχολείο μας υλοποιήθηκε η Θεματική Εβδομάδα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου την εβδομάδα 7 έως 11 Μαΐου 2018. Σύμφωνα με τις οδηγίες που έστειλε το Υπουργείο, οι θεματικοί πυλώνες που καλύφθηκαν ήταν η Διατροφή/Ευεξία, οι Εθισμοί/Εξαρτήσεις, οι Έμφυλες ταυτότητες (όπως και την προηγούμενη χρονιά) και ο καινούριος θεματικός πυλώνας που προστέθηκε φέτος και αφορά την Οδική Ασφάλεια/ Κυκλοφοριακή Αγωγή.
Τη Δευτέρα στο πλαίσιο της Διατροφής οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο με θέμα τη Διατροφή στην αρχαία Ελλάδα από τη σειρά «Εξιστορώ» και συζήτησαν κάνοντας σύγκριση με τη διατροφή του σήμερα. Ακολούθησαν βίντεο για τις διατροφικές διαταραχές, βουλιμία και νευρική ανορεξία και συζητήθηκε το μείζον θέμα της παιδικής παχυσαρκίας . Τέλος έγινε παρουσίαση που αφορούσε τη νηστεία ως μέρος της μεσογειακής διατροφής και μετά το πέρας της σχετικής συζήτησης οι μαθητές προέβησαν στη σύνταξη ενός εβδομαδιαίου νηστίσιμου μενού.
Την Τρίτη στο πλαίσιο της Κυκλοφοριακής αγωγής και Οδικής Ασφάλειας οι μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών τους κατασκεύασαν τα πιο σημαντικά σήματα οδικής κυκλοφορίας και έμαθαν τη σημασία και τη χρησιμότητά τους. Ακολούθως έφτιαξαν στον προαύλειο χώρο ένα μικρό κυκλοφοριακό πάρκο και εφάρμοσαν στην πράξη τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας με τη βοήθεια των σημάτων που είχαν ήδη κατασκευάσει.
Την Τετάρτη η μέρα ήταν και πάλι αφιερωμένη στην Κυκλοφοριακή Αγωγή και οι μαθητές ξεκίνησαν με ένα βίντεο με θέμα την Ασφαλή πορεία στους δρόμους και τα δικαιώματα των πεζών. Στη συνέχεια παρακολούθησαν την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από μια ομάδα αστυνομικών που ο Σύλλογος Διδασκόντων είχε προσκαλέσει από το Αστυνομικό Τμήμα Ήλιδας προκειμένου να τους μιλήσουν για τη σωστή συμπεριφορά ως οδηγοί και πεζοί, μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνουν και τα συνήθη ατυχήματα που συμβαίνουν. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με την παρουσίαση και διατύπωσαν απορίες οπότε ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος. Τέλος, είδαν ενημερωτικά φυλλάδια από τον ιστότοπο e-drive και έπαιξαν online παιχνίδια προσωμοίωσης ως οδηγοί και επιβάτες.
Την Πέμπτη το πρόγραμμα ήταν αφιερωμένο στους εθισμούς και τις εξαρτήσεις. Οι μαθητές παρακολούθησαν τα βίντεο «Να καπνίζεις ή να μην καπνίζεις» και «Δεν πίνω, είμαι ελεύθερος» από την εκπαιδευτική τηλεόραση και ακολούθησε συζήτηση για τις αρνητικές επιπτώσεις του αλκοόλ και του καπνού στον οργανισμό. Τέλος παρακολούθησαν την ταινία «Με λένε Στέλλα» με θέμα το πέρασμα στην εφηβεία ενός κοριτσιού προερχόμενου από μια οικογένεια εθισμένη στο αλκοόλ και συζήτησαν τους προβληματισμούς που προέκυψαν.
Την Παρασκευή το πρόγραμμα ξεκίνησε με ένα βιωματικό παιχνίδι στο προαύλειο που συνδύαζε την Κυκλοφοριακή αγωγή και τις Έμφυλες ταυτότητες. Οι μαθητές βγήκαν στο προαύλειο και υποδύθηκαν τους οδηγούς σε ένα δρόμο φτιάχνοντας διαλόγους σε σχέση με το πώς θα αντιμετώπιζαν συγκεκριμένες καταστάσεις στην οδήγηση όντας άντρες και γυναίκες. Το πρόγραμμα της ημέρας ολοκληρώθηκε με την παρακολούθηση της ταινίας «Νύφες», του Παντελή Βούλγαρη, με θέμα το έθιμο των προσυμφωνημένων γάμων Ελληνίδων γυναικών με ευκατάστατους Έλληνες μετανάστες στην Αυστραλία, την Αμερική και τον Καναδά. Ακολούθησε συζήτηση με θέμα το ρόλο των γυναικών στη χώρα μας την εποχή της ταινίας (1922) σε σύγκριση με το σήμερα.