Στις 29-31 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε τριήμερη εκδρομή στο Ναύπλιο με συμμετοχή όλων των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων που εκπονούνται στο σχολείο μας. Αφού κάναμε μία στάση στο Λεβίδι, επισκεφτήκαμε το Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και το Μουσείο που υπήρχε στον χώρο εκείνο με τα υπέροχα εκθέματα. Οι μαθητές μας παρουσίασαν στο θέατρο ένα δεκάλεπτο δρώμενο από την «Ελένη» του Ευριπίδη και συγκίνησαν όσους παρευρίσκονταν εκεί, καθώς υποδύθηκαν άριστα τους ρόλους τους. Επόμενος προορισμός ήταν η πόλη του Ναυπλίου όπου παραμείναμε δύο ημέρες. Το απόγευμα περπατήσαμε στα στενά σοκάκια του ιστορικού κέντρου της πόλης και θαυμάσαμε τα παραδοσιακά σπίτια με την εξαιρετική αρχιτεκτονική. Πήγαμε στην πλατεία Τριών Ναυάρχων, όπου είδαμε το άγαλμα του Όθωνα, δίπλα στο οποίο υπάρχει το πρώτο φαρμακείο της Ελλάδας όπου ο φαρμακοποιός Βονιφάτιος Βοναφίν ταρίχευσε τη σωρό του Καποδίστρια, στην πλατεία Συντάγματος, είδαμε το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας, το Βουλευτικό και το κτίριο του Πρώτου Γυμνασίου, όπου σήμερα εκεί εδρεύει το Δημαρχείο. Σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της πόλης αποτελούν οι υπέροχες εκκλησίες, τις οποίες επισκεφτήκαμε, όπως τον ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, στην είσοδο του οποίου δολοφονήθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας, και τον ναό Γενεσίου της Θεοτόκου.
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το Παλαμήδι, το κάστρο που στεφανώνει το Ναύπλιο και αποτελεί ένα εξαιρετικό οχυρωματικό φρούριο με αυτοτελείς προμαχώνες που αναπτύσσονται κλιμακωτά και συνδέονται μεταξύ τους με τείχη. Αναφερθήκαμε στο ξεχωριστό ενετικό κάστρο χτισμένο πάνω στο νησάκι των Αγίων Θεοδώρων, το γνωστό Μπούρτζι και θαυμάσαμε από ψηλά τη μαγευτική θέα. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο στην Πλατεία Συντάγματος και το ιδιωτικό μουσείο Κομπολογιού, μαθαίνοντας την ιστορία του. Την επόμενη μέρα περιηγηθήκαμε στον υπέροχο αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών, γυρίσαμε πίσω στον χρόνο και θαυμάσαμε στο Μουσείο τα αναθήματα προερχόμενα από τους θολωτούς τάφους εκείνης της εποχής.
Μέσω της πραγματοποιηθείσας αυτής εκδρομής επετεύχθησαν οι τιθέμενοι διδακτικοί στόχοι, όπως αυτοί ορίστηκαν στο πλαίσιο των πολιτιστικών προγραμμάτων κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θα ήταν μεγάλη παράλειψη, αν δεν αναφερθούμε στη συμπεριφορά των μαθητών μας που ήταν υποδειγματική, ενώ η ευπείθεια και η συνεργασία με τους συνοδούς καθηγητές τους ήταν χαρακτηριστική. Γιατί αυτό που έχει σημασία τελικά δεν είναι μόνο η κατάκτηση γνώσεων αλλά και η κατάκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων που θα καταστήσουν τους μαθητές μας ικανούς πολίτες.